Vyhodnocení kvality vozovek v Moravskoslezském kraji
VARS BRNO je lídrem v oblasti automatizovaného sběru dat o kvalitě vozovek. Pravidelná i jednor...
Podívejte se, jaké projekty máme za sebou! Na silnicích, železnici i na vodě. Reference můžete filtrovat podle kategorie nebo lokality.
Mobilní liniové řízení dopravy
Předmětem zakázky bylo dodání a zajištění provozu šesti sad mobilního liniového řízení určených k řízení dopravy v omezeních na dálnicích. Sada je tvořena soustavou dopravního značení, které vyhodnocuje provoz a podle daných algoritmu upravuje rychlost před dopravním omezením, případně spouští další scénáře - varování řidičů před kolonou nebo odklon dopravy na objízdnou trasu.
ČESKÁ REPUBLIKA
Elektronické plavební mapy
Elektronické plavební mapy jsou služba poskytovaná Státní plavební správou a Ředitelstvím vodních cest, která přináší nejmodernější formu předávání interaktivních dat pro vnitrozemskou plavební dopravu. VARS BRNO je generálním dodavatelem celé produkční linky založené na technologii GIS. Tato linka zahrnuje celý proces od zpracování dat z databáze Státní plavební správy, až po vytvoření vnitrozemské elektronické plavební mapy dle mezinárodního standardu.
ČESKÁ REPUBLIKA
Národní dopravní a informační centrum
Jeden z klíčových projektů v moderní historii VARS BRNO sahá až do roku 2008, kdy společnost dodala kompletní technické vybavení pro zcela nově vznikající NDIC a zároveň jsme vyvinula nový řídicí systém, který byl v úspěšném provozu až do roku 2017. Následovala jeho modernizace, jejímž dodavatelem byl opět VARS BRNO. Modernizace zajistila konverzi systému do otevřené architektury.
ČESKÁ REPUBLIKA
Dispečerský řídicí systém pohyblivých mostů
Modernizace Vraňansko-hořínského plavebního kanálu byla komplexní stavební zakázkou, jejímž cílem bylo zkapacitnit významnou vodní cestu, která umožňuje lodím překonat nebezpečný úsek ústí Vltavy do Labe. V rámci modernizace bylo nutné zvýšit podjezdové výšky mostů, čtyři mosty pak jsou nově koncipovány jako zdvižné. Celková délka kanálu je 11 kilometrů, z toho 8,7 kilometru takzvaného horního úseku je obsluhováno dispečerským řídicím systémem, jehož pracoviště je přímo v historické plavební komoře Hořín.
Mělník
Dopravní informační a řídicí centrum České Budějovice
Komplexní projekt, jehož zadavatelem bylo město České Budějovice, zahrnoval vybudování jednotného dopravního informačního a řídicího centra pro město. VARS BRNO jako generální dodavatel zajišťoval stavební práce, dodání infrastruktury včetně serverovny, konsolidaci oddělených dispečerských pracovišť do jednoho a dodání řídicího systému založeného na platformě SMARTiC.
České Budějovice
Hlavní dopravní řídicí ústředna hl. m. Prahy
Projekt Hlavní dopravní řídící ústředny pro Hlavní město Prahu zahrnoval vytvoření dispečinku pro centrální koordinované řízení dopravy ve městě a také systém pro poskytování aktuálních a ověřených dopravních informací. Hlavním zdrojem dat jsou telematická zařízení, systémy Policie ČR, Hasičského záchranného sboru a Zdravotní záchranné služby, nebo systém Centrální evidence uzavírek.
Praha