CleveRA

Diagnostika vozovek

Měření proměnných parametrů vozovky multifunkčním měřicím vozidlem

  • Příčné nerovnosti - vyjeté koleje, hloubka vody ve vyjetých kolejích
  • Podélná nerovnost - IRI (International Roughness Index)
  • Makrotextura MPD (Mean Profile Depth)
  • Automatizovaný sběr poruch vozovky
  • Geometrie vozovky - příčný sklon vozovky, podélný profil vozovky, schůdky na spárách cementobetonových vozovek
  • Videopasport - dopředné snímky komunikace, snímky povrchu vozovky

2667
Automatizovaný sběr poruch vozovky a laserové skenování příčných nerovností

Vyhodnocení dat z měření

  • Tabulkové a mapové výstupy jednotlivých proměnných parametrů
  • Zatřídění a klasifikace poruch vozovky
  • Vizualizace a kategorizace stavu silnic
  • Sledování trendů (degradační křivky)
  • Základní data pro systém hospodaření s vozovkami (SHV)
  • Vyhodnocená data a pořízen snímky vozovky jsou přístupné v interaktivních aplikacích

Měření protismykových vlastností vozovky vozidlem TRT

  • Součinitel podélného tření fp
  • Podélná nerovnost - IRI (International Roughness Index)
  • Vyhodnocená data jsou součástí portálu měření

Podrobná diagnostika

  • Detailní vizuální prohlídka se záznamem poruch
  • Měření únosnosti konstrukce vozovky
  • Odběry vzorků materiálů konstrukce vozovky a podloží, vrtané a kopané sondy
  • Georadarová měření, určení tlouštěk konstrukce vozovky, stanovení polohy trnů v cementobetonovém krytu
  • Laboratorní rozbory odebraných materiálů
  • Návrh způsobu a technologie opravy

Laserové skenování komunikací

  • Sběr pasportu komunikací
  • Určení kubatur např. skládek sypkých materiálů
  • Zaměření komunikace a širšího okolí, stanovení rozhledových poměrů v křižovatkách
  • Možnost lokalizace bodů, vektorizace linií, měření délek, výšek, ploch, příčné a podélné profily
  • Panoramatické snímky komunikací a jejího okolí

2670

Tvorba příčných profilů laserovým skenováním, laserový skener

Klíčové vlastnosti a přínosy

  • Okamžité zjištění technického stavu silnic
  • Kontrola provedené údržby a opravy
  • Kontrola stavu před koncem záruky
  • Podklady pro rozhodování o včasné opravě (predikce vývoje)
  • Zlepšení bezpečnosti a jízdního komfortu
  • Optimalizace vynakládaných prostředků do údržby a oprav – opravovat komunikace v době kdy je oprava nejlevnější
  • Jednotný postup - možnost srovnání celého kraje nebo celé republiky